søndag 14. februar 2010

Lang jakke.




Nå er jeg ferdig med lang jakke som jeg har strikket i Bris, 50% ull og 50% soya. Spennende og se hvordan soya oppfører seg i bruk! Har strikket etter eget mønster. Rillestrikk på tvers med forkortede omganger, slik at jeg har fått stor vidde nedenfor livet. 3/4 lange ermer med stor vidde. Jakken vart svært tung, jeg brukte mange, mang nøster før jeg vart ferdig. Den blir nærmest som ett ytterplagg. Må strikke pulsvarmere til, eller kjøpe meg lange skinnhansker.

6 kommentarer:

  1. Enda et kjempe flott klesplagg fra dej, flinke mammaen min. Gratulerer så masse med morsdagen også :)

    SvarSlett
  2. Du får det til du uten oppskrift og greier, fin vart jakka.Til lykke med morsdagen. No skal vi feire med fastelavensboller med kesam og villbringebærsyltetøy fra Kalvikbakkå.

    SvarSlett
  3. Tusen takk for kommentar og besøk hos meg. Den jakka var kjempefin. Heldige du. Ønsker deg en fin kommende uke.

    SvarSlett
  4. En fantastisk fin jakke! Og i yndlingsfargen min! Jeg skulle så ønske at jeg var flink til sånt. Jeg tror ikke jeg hadde gjort annet enn å lage plagg til meg selv :-) Nydelig!

    Ja, var ikke det huset spesielt? Familiefaren som har bygget det har blitt verdenskjent, og det forstår jeg godt. Jeg kunne jammen tenkt meg og puslet rundt og stelt der, ja.

    Ønsker deg en strålende kveld videre, det lille som er igjen av den :-)

    SvarSlett
  5. Så flott denne jakken ble da! Fin farge. Kjekt med stor krage som kan brettes oppover i halsen og surre skjerf rundt dersom du vil bruke den ute. Ha en fin dag!

    SvarSlett